User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

Planeta krążąca wokół gwiazdy o nazwie Gliesie 581 jest łudząco podobna do Ziemi - także jeśli chodzi o warunki umożliwiające istnienie życia.

Artystyczna wizja planety okrążającej Czerwonego karła.Ta duża planeta na pierwszym planie jest nowo odkrytą GJ 581g

Ciało niebieskie zostało odnalezione przez grupę astronomów z kalifornijskiego Uniwersytetu w Santa Cruz. Według ich obliczeń jest trzy razy cięższe od Ziemi.

Wg naukowców nowa Ziemia istnieje. W systemie Gliese 581 i jego gwiazdy, Czerwonego karła, w odległości 20 lat świetlnych od Ziemi znajduje się owa tajemnicza planeta, na której w przyszłości możliwe będzie życie. "Planeta krąży wokół gwiazdy o nazwie Gliese 581, która jest oddalona od Układu Słonecznego o 20 lat świetlnych. Wokół niej, po niemal kołowych orbitach, krążą też inne planety. Obieg wokół gwiazdy (czyli rok) na nowej planecie trwa 37 ziemskich dni. Planeta jest do niej zwrócona zawsze tą samą stroną-czyli na jednej jej połowie panuje nieustanny dzień, a na drugiej nieustanna noc - czytamy na Odkrywcy.pl.

Grawitacja Nowej Ziemi umożliwiłaby ludziom poruszanie się po niej jak na Ziemi.

Warunki termiczne na planecie krążącej wokół gwiazdy Gliese 581, to średnio minus 30 do 12 stopni Celsjusza! Prawdopodobnie na plancie istnieje woda w stanie ciekłym.

Comments (0)